Skrivet av: JMB | juni 12, 2009

Arbetsdag | TIO

Återigen regn. Dessa molekyler som faller från himlen kan säkerligen vara deprimerande emellanåt. På jobbet har inte så mycket nytt hänt, insikten har ökat något till vad som faktiskt står i den tekniska rapporten jag tagit mig ann.

Kollegan bredvid bjöd mig till och med på tårta (!) och jag tog tacksamt emot både tårtbiten och hans möjlighet till att svara på frågor kring The Converter Firing Control.

Efter lunch hade jag ett trevligt samtal med ytterligare en kollega som jag träffade förra året då jag var här. Han berättade, jag lyssnade, entusiastiskt om en specialbyggd pulsgenerator som är en del av de många prov som han arbetar med vad gäller utmaningar för HVDC Light.

Kvällen som kommer består av en middag och umgänge med en studiekollega från högskolan som även hon är här hos ABB. Förhoppningsvis blir det en trevlig kväll. Trots att vi varnades för fullbokade restauranger nu när familjerna här i Ludvika firar skolavslutning (!).

**Not** ”Utmaningar” borde i det här sammanhanget läsas som ett synonym till ”Problem”.

Lämna en kommentar

Kategorier