Skrivet av: JMB | maj 12, 2010

Privatekonomi

Jag kan tycka att jag har ganska bra ‘hand om’ min och sambos ekonomi. Vill här trycka på att ‘hand om’ inte är synonymt med ‘koll på’. Jag har ju exempelvis ingen fin kassabok med alla utgifter/inkomster vackert uppspaltade (inte heller en databas för den delen).

Ändå köpte jag en ekonomilek idag. Anledningen var att jag länge tyckt mig behöva en kortlek hemma… för att kunna ta fram vid de tillfällen då man, tja, känner för att spela kort (?). Att man får ”52 konkreta ekonomitips för hemmet” är ju bara en bonus. Att skänka 10 kr till SOS barnbyar är inte heller fel – absolut inte.

Så, nu har jag en ny kortlek, 52 ekonomitips, 104 ämnen att kallprata om och en massa annat… som jag inte visste att en kortlek kunde göra.

Kommentera

Kategorier

