Skrivet av: JMB | april 15, 2010

Programråd

Just nu befinner jag mig i Småland. I morses befann jag mig dock i Cambridge (salen, inte UK) på Högskolan Väst och satt med i programrådet. Som vanligt diskuterades kursutvärderingar från den gångna läsperioden men även andra diskussioner kring bland annat presentationsteknik, progressionsplan, och kurs”om”veckling behandlades. Jag misstänker starkt att ”kursomveckling” inte är ett ord i svenska ordboken, men att föra diskussioner kring större ändringar i kurser kan väl inte ha ett bättre uttryck (?). En liten del av rådet bestod även av att lite överliggande diskutera de prispengar som följer utöver äran av att Elkraft-utbildningen i veckan mottagit pris för Årets teknikutbildning av Teknikföretagen.

Med mig till Småland har jag tagit en del skolarbete (man har aldrig en ledig tid som student), men det blir till tiden att utvisa huruvida skolarbetena kommer bli gjorda eller ej.

Kommentera

Kategorier

