Skrivet av: JMB | mars 19, 2010

Grammar

Ibland ställer jag mig frågan: Varför lär man sig grammatik? .. inte till någon speciell person, bara helt öppet. Kan inte direkt påstå att jag har något svar på frågan (om det finns någon som känner sig manad, vänligen kommentera) men det är trots allt en åttondel av mina studier som fylls med detta ämne just nu. Basic English Grammar (Grundläggande engelsk grammatik). Jag finner att upplägget verkar vara detsamma som för svensk grammatik – synd bara att jag inte läst det ”ordentligt” sedan, hmm, sjätte klass? Det man inte använder dagligdags blir lite förmultnat i de mörka hörnen av medvetandet. Visst är det så?

Så vad innebär egentligen dessa uttryck, och när använder man dem aktivt i sin vardag?

Kommentera

Kategorier

