Skrivet av: JMB | juni 19, 2009

Why is Science Important?

På helger och lediga dagar händer det att jag spenderar en stund framför datorn och utforskar bloggar som jag tidigare inte visste om. Den här gången fann jag mig själv på Brian Malows bloggsida; en komiker som behandlar vetenskap i sina ”klipp”.

Vidare såg jag ett inlägg kring vetenskap och vad som är så viktigt med just vetenskap. En Alom Shaha, fysiklärare på en skola i England, är visst väldigt populär och figurerat bland annat på en engelsk kabeltv kanal: Teachers TV.

En 28 minuter lång film (på engelska) finns upplagd på internet för ”allmänheten” där han diskuterar ämnet vetenskap, frågan och vikten av den skyldighet som alla lärare i vetenskap har. Speciellt när det kommer till frågan: Vad ska det här vara bra för?

whyisscienceimportant

För diskussioner kring frågan från vetenskapsmän och andra har samlats på denna hemsida: Länk

Videon är definitivt värd att se, när tiden finns skall jag själv utforska hemsidan mer ordentligt. Klicka på bilden så förs du direkt dit.

Kommentera

Kategorier

