Skrivet av: JMB | juni 16, 2009

Nyhetsläsning | DN.se

Har du någonsin kommit till den punkt då, för att inget finns att göra, det känns som att internet inte är så allomfattande trots allt? Man kommer till den självinsikten att man helt enkelt inte kan namnet på en enda hemsida till som kan vara av intresse.

Jag har nu, denna förmiddag, ägnat tiden åt att läsa Dagens Nyheter. För att hålla mig kort länkar jag de två artiklar som idag fångade mitt intresse:

Död Snö – Skall vara en norsk filmsuccé i genren nazizombiefilm… bedriften ter sig mindre anmärkningsvärd när man läser att filmer i genren nog kan räknas på en hand.

Kvinnliga ingenjörer får sämre ingångslön – Ingen nyhet direkt men intressant läsning. Som jag nuddat vid tidigare, män och kvinnor är olika. Inte för att det nödvändigtvis ska påverka lönen för samma befattning men det påverkar onekligen mäns och kvinnors skillnader i agerande.

Galleri Zetterling – Jag har funnit ett satiriskt galleri som jag finner ”amusing”. Axplock: Provsprängning, Huvudlöst, Försvarsbeslut, Gaza

Kommentera

Kategorier

