Skrivet av: JMB | juni 10, 2009

Arbetsdag | ÅTTA

Det regnade idag på väg till jobbet. Själv har jag inget paraply så man kan ju tänka sig hur jag såg ut när jag kom fram. Jag anser det onödigt att sitta och pressa i samprovet utan något att göra så dagen har ägnats vid kontorsplatsen. På eftermiddagen fick jag veta att webbservern som jag gjorde färdigt i måndags egentligen inte var klar, att han som gav mig uppgiften inte visste att jag gjort klart det jag skulle göra. Är det så svårt att leta upp mig? Min kontorsplats är ju precis vid ingången, nästan.

Jag fann vad jag sade igår att jag skulle leta efter. Det visade sig vara den fullständiga rapporten till den om skyddsfunktionerna som jag fann igår. Lite ovana existerar när det kommer till att läsa tekniska rapporter; väldigt mycket fakta på relativt liten yta. Figurer och tillhörande text låg inte på samma sida vilket är något förvirrande om man frågar mig.

Jag är glad att ha läst Styr- mät- och givarteknik samt Reglerteknik i våras  (!).

Kommentera

Kategorier

