Skrivet av: JMB | juni 8, 2009

Arbetsdag | SEX

En ny vecka och ser man på solen lyser (!). Stötte på lite småproblem idag med att koppla sidorna på servern till stationens kontrollsystem. Bland dem kan nämnas ett något banalt sådant som att vi spenderade 10 minuter på att fundera varför en if-formel inte fungerade i excel.. sedan kom vi fram till att det var en svensk version och att det ska stå om(**) istället för if(**). Lite tröttsamt.

Emot dagens slut så fick jag ordning på alla signaler och allt som jag fått veta ska finnas finns med. Antar att jag skulle kunna se webservern som ett avslutat projekt? ”Mentorn” kommer inte att vara på jobbet imorgon så för tillfället så är det på is åtminstone. Det är intressant att få jobba med en server, har hittills lärt mig en hel del om excel som jag inte visste innan. Det är nästan så att jag skulle kunna medge att excel är användbart!

Kommentera

Kategorier

