Skrivet av: JMB | juni 7, 2009

Hagel

När jag kom hit för exakt en vecka sedan så gastade solens värme och jag rent utav längtade till duschen direkt när jag nådde hotellet. Men värmen varade inte länge, sedan tisdag så har vädret vacklat och blivit regnigt, blåsigt och nu när jag öppnade persiennerna för lite naturligt ljus så möttes jag av hagel (!). Kanske inte den bäste starten på en sommar.

Det får en att fundera lite över den globala uppvärmningen (även om ljust den här veckan kanske inte är så extrem i det stora hela). För ett tag sedan köpte jag Al Gores bok ”En obekväm sanning” (An inconvenient truth). Jag läste den med stort intresse och en hel del visste jag kanske redan. Rekommenderar den dock för en uppväckande (och avslappnande) sommarläsning.

Kommentera

Kategorier

