Skrivet av: JMB | juni 5, 2009

Arbetsdag | FEM

Idag är det fredag och då fick jag reda på att man på avdelningarna har fredagsmöte på eftermiddagen. Syftet är att gå igenom var olika projekt befinner sig, bland annat i förhållande till tidsplan.

Utseendet och alla sidor till webbservern är nu i princip klart. Synd att det är sådan turbulent tid på arbetsmarknaden för tillfället, annars tror jag att jag vart på väg att bli erbjuden jobb på ABB idag (!). Inte för att jag inte satsar på det senare men det är klart man känner sig uppskattad. Angående webbservern finns det fortfarande saker att göra: Jag måste länka alla ”kontakter” till operatörsinterfacet så att den uppdaterar stationens status. Vid första anblick kändes det som att det skulle vara krångligt, i slutet på dagen så kändes det ändå rätt okej.

Verkligen tur att jag har ett personligt intresse vad gäller HTML osv. annars hade det nog varit en större utmaning.

Responses

  1. Grönt ÄR skönt!
    Måste säga att bloggen är mycket fräsch och överskådlig. Trevligt att se eftersom detta var ett av de teman jag hade med i mitt urval till den övningsblogg som jag arbetar med. Det är helt klart ett alternativ att överväga när det blir dags att dra igång min yrkesblogg.

    Det verkar vara en spännande arbetsplats du hamnat på, inte för att jag begriper så mycket men det låter som att du kommer att trivas. Men vad är detta med arbete istället för studier? Har du börjat vackla?

    • Oh, nej du missförstår. Konversationen som ägde rum var angående jobb efter utbildningen är avklarad. Men eftersom det är ett och ett halvt år kvar så är marknaden just nu lite väl orolig för att garantera något.

      Ja, det här temat kändes väldigt ”fräscht” och det var väl därför jag valde det. Den enda nackdelen är nog att det inte finns möjlighet till att lägga på en egen banner högst upp, vilket i en del flal kan vara trevligt.


Kommentera

Kategorier

