Skrivet av: JMB | juni 4, 2009

Arbetsdag | FYRA

Dagen har återigen gått åt till att sitta med webbservern. Sidan med översikten på stationen och dess status är mer eller mindre klar nu. Gick över till att arbeta på en sida som skall visa analoga värden av strömmar i filter- och reaktor-kopplingarna.

Det krånglar en del, just nu visas inte värdena på sidan trots att koden i alla dokumenten borde stämma. Får kolla på det närmare. Som jag förstått det ska dem hanteras likadant som de analoga värdena för översikten, vilket fungerade alldeles utmärkt.

Jag har en fundering kring att det kanske beror på val av variabelnamn? Möjligt.

I övrigt så har en kollega på jobbet hjälpt mig med att få ordning på nätverket så det som saknas nu, vid kontorsplatsen, är mjukvara. Jag förväntar mig inte att det kommer ordna sig förrän chefen är tillbaka. Det gör egentligen så mycket, för tillfället sitter jag mestadels i simulationsrummet där kontrollutrustningen står.

Kommentera

Kategorier

